Jézus Krisztust követve

Kiközösítés igazi Krisztusi szeretetre vall?

Most lesz lassan Húsvét, és mivel közeledik az időpont, emlékeztetett Jézus halálára. Gondoltam, mint minden évben, megnézem a Názáreti Jézus című filmet, mintegy megemlékezésként, hogy milyen csodálatos ember is volt ő, és, hogy a saját módomon lerójam a tiszteletemet. Ám ebben az évben teljesen máshogy láttam, mivel ez az első alkalom az elmúlt időszakban, hogy nem Jehova Tanújaként nézem meg, hanem egyszerű, Istenben hívő lányként. Kérlek, nézzétek meg velem ezt a kis jelenetet, amit kivágtam nektek. Erről szeretnék írni pár sort.

 

Nektek mi volt az első gondolatotok, amikor megnéztétek? Máté Isten törvényében nevelkedett férfi volt, akit elkerült és "kiközösített" minden zsidó, hiszen becstelen életet élt. Köztudott volt, hogy az adószedők sokkal nagyobb adót kérnek, mint amennyi meg volt szabva, hogy saját zsebüket is megtömhessék. A tanítványai is le akarták beszélni Jézust a látogatásról, hiszen olyan helyre mentek, ahol rengeteg erkölcstelenség megesett már. Mi volt Jézus első szava? Azt mondta, hogy el kell tőle fordulni, mert bűnös, mert "kiközösített"? Ti mit láttatok a videóban? Én azt, hogy meg akart menteni mindenkit. Azt is láttam, hogy Mátéban volt jóság, amit észre sem lehet venni, ha egyszerűen csak kiközösítünk valakit ahelyett, hogy segítő kezet nyújtanánk neki. Ha válogatás nélkül képesek vagyunk valakire rásütni a saját előítéleteink bélyegét, akkor soha nem fogunk tudni segíteni és ami fontosabb, nem azt tesszük, amit Jézus tanított. Ő szeretetre tanított, soha nem arra, hogy ha valaki megbotlott, akkor fordítsunk annak hátat.

Én arra jutottam, hogy ha valaha is közel szeretnénk kerülni ahhoz a példához, amit Ő állított fel nekünk, akkor szeretnünk kell és kezet nyújtani a másiknak. Hinni benne akkor is, amikor a legkevésbé érdemli meg, mert akkor van ránk a legnagyobb szüksége.  

Ha máshogy látjátok, vagy van olyan gondolatotok, amit én kihagytam, nyugodtan írjátok meg, attól csak okosabbak leszünk :)